משמורת משותפת

גירושין הם ללא ספק חוויה מטלטלת. המחשבה על פירוק התא המשפחתי גוררת הרבה לבטים רגשיים ומעמתת את בני הזוג עם שאלות מורכבות. הסיפור מסתבך עוד יותר כאשר יש ילדים, מה שמחייב את ההורים לתת את הדעת לשאלות שנוגעות בראש ובראשונה לטובת הילדים. מחשבה על טובת הילדים מחייבת קיום דיאלוג ושיח בין שני ההורים, כזה שיאפשר גם במקרה של חילוקי דעות למצוא את הדרך הנכונה, שביל האמצע שבו תילקח בחשבון בראש ובראשונה טובת הילד.

מחפש משרד עורך דין גירושין בבאר שבע?

תוצאה של שיח נכון

אחת התוצאות האפשריות של דיאלוג כזה הוא קיום משמורת משותפת שבה בעצם שני ההורים מקבלים הגדרה הורית שווה. הסכם גירושין שבמסגרתו מושגת משמורת משותפת מיטיב לבטא הסכמה בין שני ההורים שבבסיסה מחשבה על טובת הילד. בשנים האחרונות עקב הרצון של יותר ויותר אבות להיות מעורבים בגידול הילדים, ונוכח העובדה שקבלת משמורת אב היא דבר נדיר, הפך ההסדר של משמורת משותפת לנפוץ ומקובל יותר ויותר.

אחריות הורית

מצב כזה מאפשר לשני ההורים במסגרת הסכם גירושין לקחת אחריות הורית על גידול הילדים, גם במקרים שבהם התא המשפחתי מתפרק. המשמורת המשותפת אם כן מבטאת שלב חדש בהליך של גירושין בישראל ובהקשר של משמורת ילדים היא משקפת את הנכונות ליצור הליך גירושין שלוקח בחשבון את טובת הילדים. קיום דיאלוג הורי מבטיח במידה רבה הפחתה של המתח סביב ההליך ומתאפשר דרך תיווך של אנשי מקצוע מהתחום המשפטי.